Traserĉu tiun blogon

2011-06-30

E-Retradio: Bioetanolo por brazilaj aŭtomobiloj

Bioetanolo por brazilaj aŭtomobiloj

bioetanolo_brazilo.mp3 Listen on Posterous

mb_bioetanol_acciona_energ(1).jpg

En Brazilo oni evoluigis post nafta krizo alian tipon de fuelo por funkciigi motorojn de aŭtomobiloj. En la jaro 1975 brazila registaro starigis la programon tiam nomata Pró Álcool (por alkoholo) kaj la fabrikoj de tiuj tempoj kiuj estis tri aŭ kvar laboris en produktado de alkohole movataj motoroj anstataŭ benzino. La alkoholo por tiu uzo nomiĝas bioetanolo. Oni plantas tiucele sukerkanon sur proksimume 1 procento de la brazila teritorio sude de la amazonia pluvarbaro.

De komence la motoroj malbone funkciis kaj ili preskaŭ ĉiam prezentis problemojn kaj paneojn dum matenaj malvarmaj tagoj; la fifamo de tiaj aŭtomobiloj estis tiom, ke inter ni brazilanoj, ni kutime ŝerce diris: aŭtomobiloj je alkoholo! Iam vi havos ian....aŭtomobilon, ĉu ne? Subkomprenite: kapdoloron.

Sed la tempo pasis kaj la teĥnologio disvolviĝis. Ĝi ankoraŭ bezonas iomete da benzino por la tiel nomata malvarma starto. Sed danke al interŝanĝo de sperto kun komputilkontrolata injektilo aŭ elektronika fuelinjekto, la misfunkciado de tiaj aŭtomobiloj ĉesis. Do oni povas trankvile posedi tian aŭtomobilon sen problemoj. Bedaŭrinde eĉ teĥnologie la potenco de tiaj aŭtomobiloj estas pli malgranda ol tiu funkcianta per benzino kaj la konsumo de etanolo po kilometro estas pli granda sed eĉ tiel kompare kun la kosto de benzino en Brazilo, ĝi estis dum longa tempo ankoraŭ avantaĝa ĉar mezuma kosto de benzino estas 2,47 realoj (R$) kontraŭ 1,75 realoj po litro.

Lastatempe la kosto de bioetanolo plialtiĝis kaj la avantaĝo malpligrandiĝis kaj la fabrikantoj produktas motorojn kun du sistemoj kaj eĉ tri aŭ kvar. La tria estas natura gaso kaj la kvara estas la pura benzino kiu ne estas vendata en Brazilo. Oni enkondukis fleks-fuelan teĥnologion kiu permesas uzi ajnan miksaĵon inter bioetanolo kaj benzino.

Ankaŭ en Eŭropo oni uzas bioetanolon por aŭtomobiloj, sed nur en proporcio de 5 procentoj uzebla por ĉiuj benzinmotoroj aŭ nun ekde la 1-a de januaro 2011 haveblas la benzino E 10 kun 10 procentoj da etanolo. Tiun E 10 fuelon "digestas" nur motoroj kiuj estas konstruitaj tiucele. En Germanio tio nun estas proksimume 90 procentoj de ĉiuj benzinmotoraj aŭtomobiloj.

Tiu ĉi sonartikolo baziĝas sur koncepto kiun mi ricevis de Jairo Augusto Dos Santos el Brazilo.

No comments:

Post a Comment