Kiu moviĝas, lernas pli bone


sinmovo_lerni.mp3 Listen on Posterous

En nia moderna socio infanoj ne plu sufiĉe moviĝas en la libera aero. Ofte la gepatroj estas tro atentemaj kaj timas eĉ la plej malgrandan vundiĝon de la infano. Ili fariĝas tro gardemaj kaj ne permesas al siaj infanoj libere moviĝi. Sed la sinmovo estas gravega por la evoluo de la infano.

La sperto pri sinmovo estas ĉiam ankaŭ sperto pri lernado. Ke sinmovo kondukas al pli bonaj rezultoj en la lernejo - tute sen aldona lernsubteno - intertempe jam estas science konfirmita, ekz. per la studaĵo Trois-Rivières. Tiu esploro kiu estis farita pri 500 kanadaj bazlernejanoj en la provinco Kebekio pruvas, ke sinmovo rilate al mensaj kapabloj ne estas taksebla kiel perdita tempo, sed ke ĝi eĉ estas esenca. La duono de la 6- ĝis 10-jaruloj ricevis po semajno 5 aldonajn horojn de gimnastiko je kosto de aliaj fakoj kiel matematiko, franca lingvo kaj natursciencoj. La kompara grupo gimnastikis daŭre nur dum 40 minutoj po semajno sed ricevis 15 procentojn pli da faka instruado. La rezulto estis: Tiuj infanoj kiuj moviĝis pli, sed ricevis malpli da faka instruado alportis la samajn kaj parte eĉ pli bonajn lernrezultojn en la instruado ol la kompara grupo. Plua usona studaĵo pri 350.000 lernantoj de la kvina klaso, 322.000 lernantoj de la sepa klaso kaj 279.000 lernantoj de la naŭa klaso same montris interrilaton inter korpa aktiveco kaj lernrezultoj: Ju pli bona estis la trejnostato de la lernantoj, des pli bonaj estis iliaj lernrezultoj en matematiko kaj legado. Por atingi tiajn rezultojn eĉ ne necesas sportumi multe. Ĝuste ĉe infanoj la sinmovo okazu dum ludado. En antaŭaj epokoj la sinmovo estis rimedo por atingi celon, nome alveni tien kie okazis io interesa. Tiucele oni foje piediris sufiĉe longe aŭ oni prenis la biciklon, tio estis ĉiutagaĵo. Se hodiaŭ gepatroj ŝoforas la infanojn ĉien, ili maldonacas al ili tiun sperton. Kiu ne posedas sufiĉe da kunordiga kompetenteco, tiu ne lernas ĝuste elruliĝi post falo, la apoga aparato suferas, ĉar la muskoloj en la trunka zono ne plu estas sufiĉe bone kunordigeblaj. Kiu aliflanke rajtas moviĝi multe kaj kiu tiel trejnas persiston, kunordigon kaj forton, tiu subtenas la t. n. plenumajn funkciojn. Tiu labormemoro kontribuas ke kompleksaj mensaj funkcioj kiel matematiko kaj lingvo povas ekesti kaj kreski, kaj ĝi helpas adaptiĝi rapide al novaj defioj. Koncize dirite: Nur kiu moviĝas kaj rajtas esplori sian medion kaj transsaltas barojn, tiu akcelas ankaŭ daŭre sian mensan evoluon.
_____________________
Aprenda ESPERANTO com um amigo! 
Programa MIA AMIKO... Participe!


Comments

Popular posts from this blog

Fwd: [Bildoj Kaj Tekstoj] Pleneco post eltondo

Landa Kongreso de Esperanto-USA